Gymnastika & Tumbling

Gymnastika & Tumbling

Na našich tréningoch začíname rozcvičením, aby sme telo pripravili na výkon. Nasleduje intenzívne posilňovanie pre zlepšenie kondície a sily, čo vo výsledku veľmi urýchľuje učenie sa náročnejších prvkov a zlepšuje bezpečnosť každého, k nám príde cvičiť. Pokračujeme rovnovážnymi a silovými cvičeniami na rukách a v stojke, nácvikom základných motorických schopností a svalovej pamäte v kotúľoch a premetoch, ktoré použijeme aj pri rýchlej akrobacii. Hneď prechádzame na jednotlivé stanovištia, kde trénujeme nácviky na akrobatické prvky a pri ich zvládnutí cviky na ich zdokonalenie. Pokračujeme náročnejšou akrobaciou, plynulým nadpájaním prvkov, učením sa s dopomocou trénera a individuálnym napredovaním. Tréning uzatvárame strečingom na uvoľnenie namáhaného svalstva celého tela a zlepšenie pohybových rozsahov.

 

Čo je dobré vedieť pred návštevou tréningov:

  • pred samotným tréningom doporučujem 2-3 hodiny nejesť, ľudské telo pri intenzívnej záťaži nemôže tráviť túto potravu, znižuje sa výkon a obvykle sa jej čo najľahším spôsobom zbaví. Pár malých kúskov ovocia je dobrý spôsob ako zvládnuť silný hlad;
  • v praxi sa ukazuje, že pre zdravie a výkon je potrebné jesť naozajstné jedlo, ktoré ľudské telo pozná (napríklad mäso, vajcia, ovocie, zeleninu, oriešky, semiačka, klíčky, kvasenú zeleninu). Domáce je skvelé. Priveľa obyčajnej múky, mlieka, cukru, stužených tukov, margarínov a iných chemických zlúčenín obvykle pôsobí presne opačne;
  • prísť 5 minút pred tréningom je neskoro. Aj keď sa väčšinou stačí len prezliecť a zobrať si vodu, aj myseľ je vhodné nechať aspoň na chvíľku upokojiť, nech sa môže sústrediť. Rozdiel vo vykonávaní akejkoľvek činnosti pod stresom a v pokoji je obrovský;
  • cvičíme naboso, v cvičkách alebo v ponožkách;
  • na gymnastiku k nám chodievajú najmä dievčatá vo veku od 8 rokov, často túto prípravu využívajú ako súčasť svojej tanečnej a športovej výkonnosti;
  • pre rýchlejšie napredovanie je vhodné si všetky prvky, ktoré je bezpečné odtrénovať aj mimo tréningov, čo najčastejšie skúšať a s čo najväčším úsilím;
  • disciplína rozhoduje o tom, či bude človek úspešný a nielen v športe, teda či dokáže urobiť to, čo je potrebné, bez ohľadu na to, či sa mu chce alebo nie.

Pre postup do skupiny mierne pokročilých je potrebné absolvovať skúšku u trénera, ktorá pozostáva z:

  • 5x plynule vykonanej kombinácie: kotúľ vpred + premet vpred + mlynské kolo + premet vzad + kotúľ vzad, z neho nasleduje plynulý prechod na druhé opakovanie kombinácie kotúľ vpred atď. (cviky by mali byť vykonané vo vyhovujúcej kvalite a bez prestávky, u kotúľov vpred to najčastejšie znamená plynulé postavenie sa bez pomoci rúk, vo všetkých premetoch by hlava mala byť len predĺžením trupu, čím zostáva medzi rukami a je tu viditeľný odraz z oboch rúk v smere pohybu tela; vstávanie z kotúľov vzad je bez dotyku lakťov alebo kolien o zem);
  • z ľahu na bruchu odrazom z rúk postavenie sa na jednu nohu a na nej dva výskoky na mieste s dotykom kolena o hrudník vo vzduchu, to isté na opačnú stranu (pri vstávaní sa hneď staviame na chodidlo a skáčeme do výšky, celá kombinácia je plynulá a bez prestávky);
  • na záver bude skúška doplnená o správne vykonanie niektorého z cvikov, ktoré robievame každý tréning pri posilňovaní alebo strečingu.
Gymnastika & Tumbling Gymnastika & Tumbling Gymnastika & Tumbling
Tieto stránky využívajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies na týchto webových stránkach.